Social media a marketing w Łodzi
4 min czytania
Social media a marketing – to zagadnienie, które interesuje wiele osób. Wiele zastanawia się, czy social media to po prostu nie social media, a czy marketing nie jest osobnym pojęciem.
Social media powoli wchodzą w codzienne życie tak mocno, że przestają być kojarzone z narzędziem marketingowym.
Dla większości firm korzystanie z mediów społecznościowych jest dziś całkowicie naturalne. Oczywiście działając w ten sposób, można znaleźć wielu nowych, potencjalnych klientów, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że media społecznościowe dla niektórych osób są bardzo ważne.
Social media a marketing – jak to wygląda w praktyce?
Aby dobrze ugryźć temat prowadzenia marketingu w social mediach, trzeba zdawać sobie sprawę, czym właściwie jest jedno i drugie. Otóż platformy społecznościowe to miejsce, w którym spotykają się ludzie w świecie wirtualnym. To tutaj podejmuje się rozmowy na niekończące się tematy i to tutaj właśnie ludzie wymieniają się kadrami ze swojego życia. Wiele osób posiada w mediach tego typu zarówno konto prywatne, jak i firmowe. Niestety nie da się tych kont całkowicie rozdzielić, bo trudno dziś oszukać bystrych internautów. Jest to jednak sposób, na nie łączenie życia firmy z życiem prywatnym w zbyt dużym stopniu.
Marketing jest natomiast świadomym, zaplanowanym działaniem na korzyść przedsiębiorstwa. Wszelkie związane z nim działania opierają się na promowaniu biznesu różnymi kanałami wirtualnymi, czy też fizycznymi. Celem działań marketingowych jest zwiększenie popularności firmy. Social media a marketing to również kwestia poruszania tematyki w lokalnym tego słowa znaczeniu, a to jeszcze bardziej pozytywna działalność, którą warto mieć na uwadze, rozpoczynając działania marketingowe właśnie w mediach społecznościowych.
Lokalne podejście do promocji swojej firmy to bardzo korzystne rozwiązanie, ponieważ znacznie łatwiej skupić się na potrzebach danego miasta i jego mieszkańcach, niż na osobach kompletnie anonimowych. Jeśli do tego wybierzemy z Łodzi konkretną grupę docelową klientów, możemy być pewni, że kampania reklamowa dla takiej grupy będzie znacznie bardziej efektywna, niż ogólne podejście marketingowe, beż żadnej konkretnej grupy osób. Warto o tym pamiętać rozpoczynając jakiekolwiek działania marketingowe. Gdziekolwiek, nie tylko w mediach społecznościowych.
Jak wybrać skuteczną reklamę dla naszej firmy?
Aby promocja miała sens i była tworzona skutecznie, osoba za to odpowiedzialna powinna mieć doświadczenie. Nie da się bowiem promocji prowadzić dobrze, jeśli nic na ten temat nie wiemy. Oczywiście działanie w mediach społecznościowych, czy też na zupełnie innych płaszczyznach internetowych, jest dosyć intuicyjne, jednak bez dogłębnej wiedzy nie osiągniemy zbyt wiele. Dobra agencja marketingowa wie, co to jest skuteczna reklama i doskonale zdaje sobie sprawę, jakie połączenie ma ze sobą social media a marketing.
Zatrudniając do działań marketingowych promujących naszą firmę, zewnętrzną, agencję, działamy zdecydowanie rozsądnie. Nie jesteśmy w stanie ciągnąć za wszystkie sznurki, nawet jeśli wydaje nam się, że możemy. Musimy rozkładać siły na zamiary i decydować się na wykonywanie jedynie czynności, które wychodzą nam najlepiej. Umiejętność oddelegowania zadań do firm zewnętrznych lub specjalistów z branży marketingowych to cecha dojrzałego, świadomego swojej wartości przedsiębiorcy, który przecież też mus wypoczywać, aby działać w swojej firmie prężnie przez cały dzień.
Lokalna promocja firmy – social media a marketing w praktyce
Właściwie social media a marketing to tematyka znana każdej profesjonalnej agencji marketingowej. Jeśli firma, którą chcemy zatrudnić, nie wie na ten temat zbyt wiele, nie potrafi się wykazać podobnymi realizacjami, trzeba zrobić jedną ważną i pilną rzecz – wybrać inną firmę.
Media społecznościowe, które są prowadzone konsekwentnie, z zapałem, regularnie i wartościowo, to pozytywnie odbierane aktywności. W postach, które publikujemy, zawieramy różne informacje, które są często personalizowane. Jeśli będziemy więc umieszczać u siebie posty, które są związane z miastem Łódź i konkretnymi osobami i które będą nasycone odpowiednimi frazami i słowami kluczowymi, szybko odnajdą nas osoby, na których nam zależy.
Lokalna promocja oparta na postach w mediach społecznościowych to naprawdę dobry sposób na zebranie nowych klientów. W postach tego typu warto poruszać konkretne tematy, a treść ich nie powinna być zbyt ogólna. Skupianie się na konkretnych odbiorcach zdecydowanie bardziej się opłaca.