Skuteczna reklama Łódź
4 min czytaniaSkuteczna reklama to proces żmudny i skomplikowany. Nie wystarczy ogłosić się w jednym miejscu i czekać na efekty. Dla lokalnych biznesów z Łodzi efektywnymi mogą być pozycjonowanie strony, płatne reklamy Google jak i zintegrowane kampanie marketingowe np z zakresu marketingu szeptanego. Poniżej podpowiadamy co zrobić by skutecznie reklamować się w Łodzi i okolicach.
Skuteczna reklama a pozycjonowanie strony w Łodzi
Strona internetowa firmy jest Twoja wizytówką. Poprzez informacje w niej zawarte i przyjazność poruszania się, robisz na kliencie dobre lub złe pierwsze wrażenie. Strona internetowa, o ile nie jest sklepem ogólnokrajowym, może być targetowana jedynie na klientów z Łodzi i okolic. Dzięki jej pozycjonowaniu skutecznie reklamujemy ją w Google. Optymalizacja strony wewnątrz pozwoli usprawnić jej działania pod wyszukiwarkę i przyjazność obsługi. Działania pozycjonujące zewnętrzne pozwolą znaleźć się jej wysoko w wynikach wyszukiwań.
Do zbudowania strony, a szczególnie do działań z zakresu SEM i SEO najlepiej zatrudnić lokalną agencję marketingową. Pozycjonowanie na proste frazy np fryzjer Łódź już dawno odeszło do lamusa. Teraz wymyślać trzeba frazy bardziej ambitnie z tzw long tail. Klient szuka raczej najlepszej fryzjerki na wesele w łodzi, a nie fryzjerka Łódź. Pozycjonowanie zaś jest bardzo czasochłonne i jeśli agencja marketingowa mówi Ci, że efekty przyjdą szybko, to znaczy, że Cię oszukuje. Warto prowadzić również blog, uzupełniać aktualności czy sprawiać by inni pisali o Tobie. Wszystko to podnosi skuteczność Twojej firmy w wyszukiwaniach Google.
Skuteczna reklama w Łodzi a Google Ads
Jeśli strona jest dobrze zoptymalizowana można zabrać się również za płatne reklamy Google. Wpisuje się tam grupę docelową, której wyświetlać ma się Twoja reklama, określić trzeba również lokalizację np Łódź by skuteczniej reklamować biznes. Robienie kampanii Google samemu może okazać się fiaskiem bez odpowiedniego doświadczenia. Zarówno ten typ reklamy jak i samo pozycjonowanie i optymalizowanie strony najlepiej zostawić specjalistom, którzy mają wiedzę na ten temat popartą latami praktyki np lokalnej agencji marketingowej z Łodzi.
Reklama GDN i remarketing
Reklamy GDN czyli Google Display Network są tanią i skuteczną formą pokazania swojego baneru reklamowego, ale w internecie. Płaci się tam za kliknięcia w reklamę nie za samo jej pokazanie. Na lokalnych portalach mających podpisaną umowę partnerską z Google pokazywać się będzie baner z Twoją reklamą. Jednak tylko wtedy, gdy pojawią się wpisane tam przez Ciebie słowa kluczowe. Na przykład prowadząc salon fryzjerski, gdy ktoś zapyta o dobrą fryzjerkę w Łodzi wyświetli się Twoja reklama. Z niej od razu potencjalny klient może kliknąć w baner i wejść na Twoją stronę.
Jeśli z jakiegoś powodu potencjalny klient, który wszedł na Twoja stronę nie skorzystał z oferowanych usług, można zacząć prowadzić tzw remarketing. Chodzi o reklamę, która podąża za odbiorcą. Gdy osoba ta korzysta z internetu, w miejscach gdzie mogłaby wyświetlać się jej reklama konkurencji, pokazuje się Twoja przypominając o sobie dyskretnie i nie dając mu o niej zapomnieć. Zarówno GDN jak i remarketing warto oddać w ręce specjalistów np z lokalnej agencji marketingowej.
Skuteczna reklama a lokalne media i marketing szeptany w Łodzi
Aby reklama była skuteczna w danym regionie np na terenie Łodzi, najlepiej w pierwszej kolejności poszukać klientów w mediach lokalnych zarówno w prasie, radio jak i internecie.
Nie wszyscy potencjalni klienci korzystają z Internetu, szczególnie osoby starsze. Warto pomyśleć o użytkownikach radio i prasy lokalnej. W internecie natomiast skupić się na reklamie w lokalnych portalach, czy forach internetowych. Tam często użytkownicy proszą o poradę, której można im udzielić lub ustawić płatne reklamy. Facebook posiada również rozbudowane grupy internetowe gdzie można skutecznie reklamować się bardziej w formie marketingu szeptanego, udzielać porad i dyskutować z użytkownikami. Nie oferuje się im tam usług bezpośrednio, ale mając zaufany, aktywny profil, na który mogą sami wejść po prostu pokazuje się wśród ludzi. By umiejętnie i skutecznie reklamować się poprzez marketing szeptany polecamy zatrudnić agencję marketingową, która przeprowadzi dla nas zintegrowaną kampanię.
Reklama na Facebooku
Bardzo rozbudowane i skuteczne reklamy posiada Facebook. Musimy tam określić czy chodzi nam o zwiększenie zasięgów posta, więcej komentarzy czy prywatnych wiadomości. Można na nim zdefiniować grupę odbiorców niezwykle precyzyjnie by trafić dokładnie tam gdzie chcemy. Nie jest to sztuka łatwa i bez wiedzy na ten temat to metoda często prób i błędów zanim nasza reklama rzeczywiście okaże się skutecznie trafiać tam gdzie powinna, do dobrze zdefiniowanego klienta w Łodzi. Facebook ma na tyle potężne zasięgi, że warto z nich korzystać szczególnie gdy do pomocy mamy specjalistów od marketingu, którzy dobrze tę reklamę ustawią.