Wiele osób ma problem z określeniem różnic pomiędzy SEM i SEO. Często błędnie utożsamiają SEO z pozycjonowaniem. Nie są to jednak do końca takie same rzeczy. Jedno jest pewne- muszą iść one w parze i jedno bez drugiego nie ma większego sensu. Samodzielnie nie są wystarczające by wynieść Twoją stronę na samą górę. Ponadto wzajemnie się uzupełniają i przeprowadzać je należy jednocześnie. Samodzielne przeprowadzanie optymalizacji strony i próby “przypodobania się” algorytmom Google mogą skutkować kompletną jej destabilizacją. W efekcie będziemy dla Google kompletnie niewidoczni a możemy nawet zostać zablokowani. Dlatego najlepiej skorzystać z usług profesjonalnej agencji marketingowej, która w swojej ofercie ma SEM i SEO. Zacznijmy jednak od początku.
Co to jest SEM i SEO?
SEO – czyli Search Engine Optimization. Jednym słowem jest to optymalizacja strony internetowej. Dzięki niej Twoja witryna jest lubiana i dobrze czytana przez algorytm wyszukiwarki. W SEO zawierają się wszystkie działania, jakie wykonujesz na swojej stronie, żeby wyświetlała się wyżej w wyszukiwarce.
SEM (Google Ads, AdWords) jest płatną reklamą tworzoną za Ciebie przez Google. Jak ją przeprowadzić? Wpłacasz na konto reklamowe Google przeznaczoną na reklamę kwotę i ustawiasz parametry określające Twoje cele reklamowe, grupę docelową czy obszar działań.
Dlaczego SEM i SEO są ważne dla Twojej firmy?
Jeśli nie optymalizujesz swojej strony, dla Google może to spowodować nawet, że będzie niewidoczna w wynikach wyszukiwania. Internet jest obecnie źródłem nie tylko podstawowych informacji. Ludzie szukają tam dosłownie wszystkiego, od samych informacji i merytorycznych edukacyjnych treści, po sprzedaż, sprawdzanie opinii. Jeśli chcesz zatem istnieć w internecie musisz tam działać. I do tego aktywnie. Nie wystarczy postawienie strony i zostawienie jej tak na zawsze.
To SEO pomoże w optymalizacji Twojej strony, zarówno technicznie, od środka jak i na zewnątrz.
Sprawy techniczne związane z SEO, które należy usprawnić to np szybkość ładowania strony, dostosowanie widoku do różnych urządzeń, User Experience czyli to jak przyjazna jest strona dla użytkownika, meta tagi, adresy url i wiele innych. Zajmiemy się tym tworząc Twoją stronę i optymalizując ją tak, aby współgrała idealnie z wyszukiwanymi frazami w obrębie Łodzi.
Aspekty zewnętrzne pozycjonowania strony to dopasowanie jej treści pod oczekiwania użytkowników i algorytmu, długość tych treści i jakość, frazy kluczowe, sposoby linkowania i wiele innych. Również dobry content marketing liczy się w pozycjonowaniu strony internetowej i budowaniu jej miejsca w Google i świadomości klientów. Można tworzyć merytoryczne, dobre jakościowo treści, często poradniki, ebooki, newsletter, tutoriale i wiele innych, na które czekają ludzie zainteresowani tematyka Twojego biznesu. Będą sami rozpowszechniać je jako wartościowe i tym samym pozycjonować Twoją stronę.
SEM natomiast, jeśli strona jest odpowiednio zoptymalizowana i pełna dobrych treści, będzie bardziej skuteczna. Dzieje się tak gdyż mechanizmy Google analizują również jakość i zawartość stron reklamowanych. Mogą nawet odmówić ich reklamy.
Jeśli natomiast na stronie wszystko będzie świetnie dograne a dodatkowo będziemy prowadzić kampanie marketingowe, które Twoja stronę będą pokazywać jako świetną jakościowo i ciekawą, wszystko będzie działać jak dobrze naoliwiona maszyna.
Można oczywiście kampanie w Google poprowadzić samemu, ale nie będzie to nigdy tak dobre jak robią to profesjonaliści, którzy przeprowadzą ją na wielu polach. SEM i SEO to jak naczynia połączone i używanie tylko jednej składowej nie przyniesie sukcesu.
Szczególnie ważne jest pozycjonowanie stron dla biznesów lokalnych. Firmy z Łodzi na przykład, o ile nie są ogólnopolskimi sklepami internetowymi, szukają klientów właśnie w tej konkretnej lokalizacji. To pod nich trzeba zoptymalizować całą stronę i stworzyć na niej treści odpowiadające łódzkiemu klientowi. Tu liczy się każdy detal, o którym zadbamy za Ciebie tak abyś trafił idealnie z reklamą do danej grupy docelowej a Twoja strona była lubiana przez Google.
SEM i SEO – GDN, kampania graficzna dla biznesów z Łodzi
Mówiąc o pozycjonowaniu nie można zapomnieć o kampanii graficznej GDN czyli Google Display Network. Jest bardzo skuteczna a dodatkowo tania, bo płacisz nie za wyświetlenie jej a za kliknięcia w reklamę.
SEM i SEO – jak działa GDN dla biznesu z Łodzi i okolic?
My wybieramy lokalne portale internetowe mające podpisaną umowę partnerską z Google. Wyświetlamy na nich baner z Twoją reklamą, ale tylko wtedy gdy padną wskazane przez nas słowa kluczowe. Jeśli na przykład prowadzisz wulkanizację i ktoś zapyta, gdzie w Łodzi zmienić opony to właśnie tam wyświetli się twoja reklama graficzna. Jest to oczywiście tylko jedna z części kampanii pozycjonowania Twojej strony.
SEM i SEO – remarketing
Użytkownik, który za sprawą naszej kampanii odwiedził już Twoją stronę to ktoś realnie zainteresowany zakupem lub zamówieniem Twojej usługi. Walczymy o każdego z nich i w takim wypadku idealną opcja będzie tzw remarketing. Oznacza to, że Twoje reklamy podążają za tym konkretnym użytkownikiem np na lokalnych portalach z Łodzi. W miejscach gdzie mogła być wyświetlana reklama konkurencji okazuje się wtedy Twoja.
Osoba, która już trafiła na stronę jest ofertą zainteresowana, a my będziemy o nią walczyć do końca. Dla nas każdy użytkownik się liczy, a dodatkowo taka strategia optymalizuje sprzedaż.
Skontaktuj się z nami. Ustalimy strategię pozycjonowania dla Twojej firmy z Łodzi. Nie pozwól by przez brak optymalizacji, SEM i SEO Twoja strona była niewidoczna a klienci uciekali do konkurencji.
Jak widzimy, SEM i SEO to bardzo rozległe pojęcia i trudne do przeprowadzenia. Jeśli jakaś agencja mówi Ci, że bardzo szybko wyniesie Twoją stronę na wyżyny w wyszukiwarce, to znaczy że próbuje Cię oszukać. Jest to proces wielotorowy, któremu trzeba poświęcić sporo czasu by zbudować stabilne, mocne podstawy.