Promocja lokalnego biznesu
3 min czytaniaPromocja lokalnego biznesu może być wyzwaniem mimo tego, że trafić musimy do dużo mniejszej grupy odbiorców. Jak wybrać kto do niej należy, gdzie najlepiej promować swój biznes? Postawić na działania w Internecie czy może na żywo? Zatrudniać lokalną agencję marketingową z Łodzi czy radzić sobie samemu? Odpowiadamy na te pytania.
Promocja lokalnego biznesu a lokalne media, portale i grupy
O ile nie prowadzimy ogólnopolskiego sklepu internetowego, najbardziej istotnym jest reklamowanie się lokalnie. Gdy nasze usługi dedykowane są dla Łodzian, najlepiej to od nich zacząć poszukiwania i stopniowo zawężać je do zainteresowań, wieku, charakteru użytkowników. Wiele osób bagatelizuje lokalne media na rzecz Instagrama czy Facebooka. Oczywiście tam też targetem mogą być osoby z Łodzi i okolic, ale ciężej jest, poza precyzyjnymi płatnymi reklamami, trafić tylko w takich odbiorców. Internetowe portale lokalne, fora, recenzje Google, lokalna prasa i telewizja, oraz grupy na Facebooku dedykowane Łodzi to miejsca gdzie powinniśmy udawać się z naszą reklamą jeśli biznes prowadzimy dla tego obszaru. Można tam też działać na zasadach marketingu szeptanego.
Promocja lokalnego biznesu a marketing szeptany
Marketing szeptany jest doskonałym rozwiązaniem w przypadku promocji lokalnego biznesu z Łodzi. Gdy nasz profil produkuje dobre, merytoryczne treści, gdy udzielamy się na lokalnych grupach w ciekawych dyskusjach, to nasza wypowiedź jest już dla użytkowników wartościowa. W ten i na podobne sposoby, budujemy dobrą opinie firmy poprzez polecanie jej jakby z ust do ust. Jest to dla pojedynczych klientów o wiele bardziej wartościowa opinia niż baner reklamowy, a oni polecają firmę dalej, tak jak to było w czasach sprzed internetu.
Promocja lokalnego biznesu a pozycjonowanie strony
Niezwykle ważnym jest zoptymalizowanie strony tak, by miała doskonałą pozycję w Google w przypadku wyszukiwań lokalnych. Postawienie dobrej strony, pełnej wartościowych treści pod SEO, reklamy Google Ads to początek. Jeśli chcemy dotrzeć do klienta z Łodzi i okolic, należy stronę optymalizować właśnie pod nich. Gdyż inaczej pozycjonujemy stronę pod kątem rynku ogólnopolskiego a inaczej lokalnego.
Najważniejsze to wyznaczyć sobie cele i grupę docelową odbiorców, możliwe hasła wyszukiwania. Warto w tym wypadku udać się do lokalnej agencji marketingowej po pomoc specjalistów, którzy zajmą się stroną, gdyż nieumiejętne pozycjonowanie i grzebanie w niej może skutkować nawet nie widocznością w Google lub zablokowaniem. Dodatkowo trendy i wytyczne Google co do optymalizacji stron internetowych ciągle się zmieniają, to co działało rok temu niekoniecznie działa też dziś.
Promocja lokalnego biznesu a social media i wizerunek firmy na rynku lokalnym
Profil firmy w social media może być narzędziem reklamowym zupełnie darmowym lecz mającym niezwykłą siłę budowania pozytywnego wizerunku. Poprzez prowadzenie konta na Facebooku czy Instagramie możemy tworzyć bezpośrednią więź z użytkownikami lokalnymi i nie tylko, możemy nawiązywać współpracę z wpływowymi profilami.
Możemy też kreować wartościowe, merytoryczne treści w ramach dobrego content marketingu firmy. Ludzie będą chętnie nas czytać, gdyż to co piszemy jest warte uwagi i interesujące. Będą nasze treści szerować dalej a pod postami wywiązywać się będą zaciekłe dyskusje. Nic lepiej nie buduje świadomości marki i pozytywnej więzi z klientem. Dodatkowo Facebook i Instagram posiadają opcję niezwykle rozbudowanych płatnych reklam.
Promocja lokalnego biznesu a agencja marketingowa
Zatrudnienie lokalnej agencji marketingowej może pomóc wyprowadzić Twój biznes na wyżyny. Zacznie ona od budowy strony i skomplikowanego pozycjonowania, wykona wszelkie działania marketingowe i promocyjne. Promocja lokalnego biznesu jest niezwykle istotna, nie każdy właściciel biznesu musi się na tym znać i umieć promować swoją firmę. Szczególnie jeśli chodzi o branże lokalne z Łodzi, najlepiej zatrudnić agencję marketingową zajmującą się promocją właśnie na danym obszarze.
Taka agencja najlepiej zna trendy i to, co działa na klientów w ich mieście, do tego ma lata doświadczeń w prowadzeniu skutecznych kampanii w Łodzi i całej Polsce. Możliwości promowania firmy jest mnóstwo i pomoc lokalnej agencji marketingowe może być niezastąpiona. Nasza agencja tworzy również zintegrowane kampanie gdzie na wielu polach przeprowadzi za Ciebie promocję lokalnego biznesu.
Ja skorzystałam z usług agencji marketingowej. U mnie najbardziej sprawdził się marketing szeptany. Mój sklep odzieżowy zdobył dużo więcej klientów w niedługim czasie, więc nie żałuję, że postawiłam właśnie na szeptankę. Zastanawiam się jeszcze nad pozycjonowaniem mojej strony, bo od znajomej słyszałam, że uzyskała świetne efekty. a jak wiadomo, klientów nigdy za dużo 🙂