Pozycjonowanie lokalne w Łodzi
2 min czytania
Pozycjonowanie lokalne w Łodzi (i gdziekolwiek indziej) ma za zadanie zwiększyć widoczność strony internetowej w konkretnym regionie. Czy wiedziałeś o tym, że to właśnie frazy z konkretną lokalizacją są najchętniej wyszukiwanymi w wyszukiwarce?
Potencjalny klient chce, aby interesująca go usługa była tania, miała pozytywne opinie i znajdowała się w pobliżu. Dlatego pozycjonowanie lokalne w Łodzi jest tak ważne. Lokalne SEO sprawia, że jest to szybkie i proste dla użytkowników, a firmom pozwala na ograniczenie wydatków na promowanie firmy w Internecie.
Smartfon z dostępem do Internetu ma dzisiaj każdy – to właśnie on jest bazą danych, wiedzy i usług. Gdy szukasz konkretnej usługi, najczęściej wpisujesz frazy typu „restauracja Łódź” lub „fryzjer damski Łódź”. Interesujące jest to, że nie zawsze musisz wpisywać konkretnego miasta. Często geolokalizacja umożliwia dopasowanie regionu do wyszukiwania. Robi to na podstawie GPS i adresu IP. Pozycjonowanie lokalne w Łodzi nie może się odbyć bez geolokalizacji, która jest odpowiedzialna za lokalne SEO.
Agencja marketingowa z Łodzi a pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne w Łodzi powinno być zbiorem przemyślanych działań dostosowanych do małych i średnich firm z branży gastronomicznej, fryzjerskiej, remontowo-budowlanej, kosmetycznej, specjalistycznej itp. Agencja marketingowa z Łodzi pozwoli Ci zwiększyć prawdopodobieństwo, że nowy klient skorzysta z Twoich usług – zrobi to z pomocą lokalnego pozycjonowania.
Pozycjonowanie lokalne w Łodzi dzielimy na dwie kategorie: pozycjonowanie lokalne on-site i pozycjonowanie lokalne off-site.
Pozycjonowanie lokalne on-site
Mając domenę firmową, musisz zadbać o optymalizację treści na niej i pozycjonowanie lokalne w Łodzi. Lokalne SEO on-site skupia się na kilku czynnikach:
- użyciu odpowiednich fraz w opisie, które powinny odnosić się do działalności firmy,
- dodaniu dokładnego adresu firmy wraz z lokalizacją,
- tekstach, które będą nasycone frazami kluczowymi,
- optymalizacji nagłówków,
- optymalizacji meta tagów,
- znaczniku na Mapie Google.
Pozycjonowanie lokalne off-site
Działania off-site to z kolei działania, które odbywają się poza stroną www – działania zewnętrzne. Wpływają na optymalizację strony pod kątem SEO. Głównym czynnikiem jest tutaj pozyskanie linków odnoszących się do działalności firmy. Przy pozycjonowaniu off-site należy zadbać o:
- pozyskiwanie linków, które będą prowadziły do strony. Najlepiej, jeśli będą one miały charakter lokalny, tzn. będą prowadziły z serwisów informacyjnych miasta albo gminy lub stron tematycznych,
- dodanie istotnych informacji o firmie, czyli profil działalności, adres i dane kontaktowe,
- pozytywne opinie klientów,
- udzielanie się na lokalnych forach internetowych.
Pozycjonowanie lokalne w Łodzi jest dobrym rozwiązaniem dla wszystkich przedsiębiorców. Jednak niewątpliwie najbardziej skorzystają na nim małe i średnie firmy. Nie każdy produkt lub usługa musi dominować rynek krajowy – warto skupić się czasem na rynku lokalnym, który też może przynieść wielu klientów.