Marketing Łódź

Agencja marketingowa z Łodzi

Po co firmie wizytówka w Google

Małe bądź duże firmy prowadzące swoją stronę internetową dążą do tego, aby pojawiać się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Nic dziwnego taki stan rzeczy przekłada się zwykle na zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie również i sprzedaży. Dla firm działających głównie na rynku lokalnym świetnym rozwiązaniem będzie wizytówka w Google. Dzięki niej adres firmy wyświetlany jest w wynikach wyszukiwania na mapie, podany jest także numer kontaktowy, godziny otwarcia, a nawet opinie klientów. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i zdobycie większej ilości klientów. Czym dokładnie jest wizytówka w Google i jak z niej skorzystać?

Czym jest wizytówka w Google?

Wizytówka w Google to usługa, z której mogą skorzystać zarówno małe jak i duże firmy. Polega ona na wyświetlaniu najważniejszych informacji o firmie i jej działalności. Wyświetlane są one w wynikach wyszukiwania wraz z załączoną lokalizacją przedsiębiorstwa na dołączonej mapie. Jest to świetny sposób do znalezienie lokalnej firmy, jej adresu, numeru telefonu, godzin otwarcia, pojawiają się tam także nawet opinie o samej organizacji. Ma ona wiele zalet, pozwala na pojawianie się witryny wysoko w wynikach wyszukiwania oraz jest to szybki sposób na zdobycie informacji o danej firmie.

Zalety posiadania wizytówki w Google:

W jaki sposób utworzyć wizytówkę w Google

  • Zdecydowanie wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania 
  • Tworzenie wizytówki jest darmowe 
  • Możliwość dodawania zdjęć, a także pozyskiwania opinii od klientów i odpowiadania na nie
  • Szybki dostęp do najważniejszych informacji o przedsiębiorstwie 
  • Posiadanie aktualnej wizytówki budzi zdecydowanie większe zaufanie do firmy 
  • Wizytówka w Google daje możliwość pozyskiwania cennych informacji o klientach na przykład, ile osób ogląda wizytówkę lub z niej dzwoni

W jaki sposób utworzyć wizytówkę w Google?

Aby mieć możliwość utworzenia wizytówki w Google, trzeba posiadać konto Google. Niekoniecznie musi to być poczta Gmail, ale na przykład poczta firmowa. Po wpisaniu adresu www.google.pl/business, trzeba zalogować się na swoje konto. Następnie należy uzupełnić wszystkie wymagane do wpisania dane firmy, oraz jej nazwa, tutaj trzeba zwrócić uwagę na to, aby została wpisana w taki sposób w jaki ma być wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Po spełnieniu wszystkich tych wymogów, konieczna będzie weryfikacja wizytówki. Zwykle jest to wysłanie odpowiedniej kartki pocztowej z kodem weryfikacyjnym na podany adres siedziby firmy. Jednak wymaga to czasu, bowiem na taką kartkę czekać trzeba od dwóch do nawet i czterech tygodni. Po uzyskaniu i dokonaniu weryfikacji, możliwe jest dokonywanie zmian i dodawanie nowych informacji w wizytówce.

Koszt założenia wizytówki w Google

Cena wizytówki w Google

Założenie wizytówki w Google jest całkowicie darmowe. Google nie pobiera żadnych opłat za założenie ani utrzymywanie pinezki w Mapach Google. Można jednak wykorzystać ją w szerszy sposób, podejmowane wówczas działania już mogą kosztować. W jaki sposób można jeszcze korzystać z wizytówki?

  • Kampanie Google AdWords – prowadząc swoją stronę internetową firmy chcą, aby ruch na nich był jak największy, czyli aby przyprowadzał jak najwięcej klientów. Kampanie Google AdWords właśnie do tego prowadzą. Są to płatne linki sponsorowane w wyszukiwarce. Aby znaleźć się w tych linkach, konieczne jest uruchomienie kampanii AdWords wraz z opcją rozszerzeń lokalizacji.  
  • Korzystanie z ofert agencji marketingowych – często firmy decydują się na współpracę z agencjami marketingowymi i zlecają im wykonanie różnych czynności, takich jak na przykład: prowadzenie profili w mediach społecznościowych, właśnie założenie wizytówki lub strony internetowej, różne inne kampanie marketingowe. W takim przypadku założenie wizytówki będzie płatne, natomiast zwykle firma zleca więcej zadań niż tylko założenie wizytówki.

Co jeszcze warto wiedzieć o wizytówce w Google?

Wizytówka w Google, która została założona można zarządzać także w aplikacji mobilnej, służą do tego specjalne programy. Wizytówka daje możliwość pozostawiania przez klientów opinii, duża ilość pozytywnych komentarzy zwiększa jej pozycje w wynikach wyszukiwania. Warto pamiętać, że na opinie powinno się odpowiadać. Za pozytywne dziękować natomiast negatywne czytać i również odpowiadać. Wyjaśnić co zostało zrobione źle, przeprosić i spróbować przekonać klienta, aby zmienił zdanie. Działanie takie zdecydowanie lepiej zostanie odebrane przez użytkowników niż całkowite zignorowanie nieprzychylnych komentarzy.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.