
Ile razy słyszałeś, że firma odnosząca sukces wspomina, że większość klientów ma z poleceń? A może sam rekomendowałeś komuś sklep za dobrą obsługę i dobór towarów, restauracje za pyszne jedzenie czy majstra za dobrze wykonana usługę? Polecenia to jedna z najlepszych form reklamy, do tego szczera i osobista. Na podobnych zasadach działa marketing szeptany. eRzecznik z kolei pomoże Twojej firmie uporać się z negatywnymi recenzjami.
Czym jest marketing szeptany
Marketing szeptany to informowanie potencjalnych klientów o zaletach produktu w formie ich poleceń, ale nie w sposób sztuczny i wprowadzający w błąd. Żaden użytkownik internetu nie chce kupować kota w worku. Zasięga więc opinii innych na forach czy grupach, ogląda recenzje w social media. Marketing szeptany realizowany poprzez pozytywną informację, dyskusję, skłania użytkowników do rozmowy i dalszych poleceń produktu.
Dla firm z Łodzi i okolic marketing szeptany jest absolutnie niezbędny w strategii marketingowej. Jest to idealne narzędzie do promowania lokalnych biznesów w konkretnym miejscu, gdzie liczą się recenzje i opinie społeczności.
Formy marketingu szeptanego
Istnieją różne formy marketingu szeptanego czyli z ang. whisper marketing, buzz marketing, mouth to mouth marketing
- W tym wypadku marka promowana jest przez konkretnego ambasadora. Może być to influencer, bloger, ale też właściciel firmy czy pracownik. W swojej dziedzinie musi być autorytetem, który będzie w stanie wyznaczyć trendy dotyczące marki. Jest to osoba, którą chciałoby się naśladować.
- Brand blogging. Jest to prowadzenie bloga i tworzenie wpisów na temat danej marki.
- Community marketing. Jest to forma marketingu szeptanego gdzie wkracza się z marką w konkretną społeczność np mieszkańców Łodzi i ich hobby, zainteresowania, specjalizacje.
- Product seeding. Są to współpracę np barterowe z influencerami, blogerami i innymi osobami aktywnymi w social media, które mają swoją zaangażowaną grupę odbiorców Osoba taka dostaje Twój produkt i może polecić go użytkownikom jeśli będzie z niego zadowolona.
- Evangelist marketing. Czyli tworzenie więzi i przywiązania grupy docelowej do Twojego produktu. Działa poprzez tworzenie społeczności, która lubi daną markę i jest do niej emocjonalnie przywiązana, co za tym idzie rekomenduje ją znajomym.
- Marketing wirusowy. Działa wtedy, kiedy ludzie udostępniają treści związane z Twoja marką. Przekaz powinien być angażujący i skłaniający do dyskusji, wtedy odbiorcy sami się z nim dzielą.
- Cause marketing. Nic nie jednoczy tak jak wspólny, wyższy cel. Jeśli Twoja marka angażuje siebie i lokalną społeczność do działań wspierających jakiś wyższy cel, wtedy jest pozytywnie kojarzona. Niekoniecznie są to akcje charytatywne ale np promocje ochrony środowiska i innych trendów o wyższej wartości.
- Casual marketing. Jest to kampania marketingu szeptanego, ale działająca poniekąd osobno od normalnej kampanii. Ma tylko ją dyskretnie wspierać.
Kim jesteśmy oraz scenariusz realizacji
Jesteśmy firma marketingową z Łodzi i tworzymy kampanie reklamowe, wspieramy lokalne marki i kreujemy ich dobry wizerunek wśród odbiorców z Łodzi i okolic. Możemy spotkać się i porozmawiać o Twoich potrzebach, pomysłach i razem zadecydujemy, w która stronę najlepiej pokierować firmę i jak rozegrać jej strategię marketingową. Jeśli zdecydujesz się na promocję swojej firmy pod kątem marketingu szeptanego zapewniamy Ci profesjonalną usługę i scenariusz realizacji.
Jest on kompleksowo przygotowaną ofertą, przebiegiem kampanii wraz z krokami, które zamierzamy realizować. Musisz go zaakceptować i wtedy ruszamy z pracą. Ty dostajesz narzędzia do śledzenia postępów, widzisz wszystko na bieżąco, bo nie mamy nic do ukrycia.
Jaki jest nasz marketing szeptany?
- Nasz marketing szeptany nie prowadzi czarnego PR konkurencji. Nie wprowadzajmy ludzi w błąd i nie produkujemy fałszywych informacji;
- Merytoryczny i nowoczesny. Korzystamy z wielu różnych narzędzi marketingowych, a działania są profesjonalne, poparte latami doświadczenia i aktywnym śledzeniem trendów;
- Posty i reklamy nie brzmią jak napisane przez bota, każda z nich ma unikatowy styl, przyciąga lokalną społeczność, skierowana jest do ludzi i pisana ludzkim językiem. Nasz marketing szeptany zjednuje sobie odbiorców pokazując ludzką twarz, tym samym sprawia, że ludzie z Łodzi i okolic polubią Twoją firmę i sami polecać ją będą jako renomowaną i skuteczną.
Monitoring mediów
Jednym z działań prowadzonych przez nas w kontekście marketingu szeptanego w Łodzi jest monitoring lokalnych, i nie tylko, mediów.
Nasza paca w tym zakresie polega na śledzeniu, kiedy, gdzie i jak użytkownicy pytają lub rekomendują Twoją firmę lub usługę. Mamy do tego specjalne, płatne aplikacje, gdzie tworzymy profil Twojej firmy i sprawdzamy frazy, które mogą dotyczyć Twojej firmy. Czytam wpisy i jeśli uznamy, że w tym obszarze Twój biznes może się sprawdzić, rekomendujemy ją. Dzięki latom doświadczeń w marketingu szeptanym, wiemy jak szukać, by znaleźć. Naszą misja jest wczucie się w klienta, działamy tak jak sami dla siebie szukalibyśmy produktu lub usługi z Twojej dziedziny. Dzięki temu nasz marketing szeptany dla Łodzi jest bardziej naturalny, a rekomendacje Twojej firmy odbierane są jako szczere i prawdziwe.
eRzecznik
Nasza firma realizując usługi marketingu szeptanego w Łodzi i okolicach, oferuje także pomoc eRzecznika firmy. eRzecznik działa tak jak rzecznik prasowy danej instytucji, tylko że nie musi jak tamten kontaktować się z mediami, ale z użytkownikami internetu.
Jeśli Twoja firma ma jakieś nieprzychylne recenzje, jeśli konkurencja robi Ci czarny PR, nie wchodź z nimi w dyskusję. Tu idealnie sprawdzi się pomoc eRzecznika. Pełne emocji rozmowy z niezadowolonymi klientami, kłócenie się, czy próby walczenia o cofnięcie fałszywych plotek rzadko kiedy przyniosły efekt, jeśli nie zajmował się nimi profesjonalista. Właściciel biznesu, bez znajomości marketingu i PR może nie poradzić sobie z tym zadaniem. Poprzez emocjonalne reakcje i odpowiadanie na komentarze tylko pogorszy sytuację.
eRzecznik natomiast odpowiadał będzie na negatywne recenzje w sposób rzeczowy i obiektywny. Jeśli trzeba będzie, przeprosić, jeśli nie, wypowie się bez zbędnych emocji. Wytłumaczy użytkownikom sytuację w jakiej znalazła się firma. Będzie monitorował negatywne wpisy, recenzje i rozwiązywał spory. Nie będzie polecał Twojej firmy bezpośrednio, ale kreował jej profesjonalny i pozytywny wizerunek poprzez kontakt z niezadowolonymi użytkownikami lub zwalczanie czarnego PR konkurencji.
Marketing szeptany to bardzo rozbudowanym i potężnym narzędzie marketingowe. Napisz do nas jeśli chcesz skorzystać z takiej strategii. Pomożemy Ci, bo na szeptanym marketingu znamy się od dawna i przeprowadziliśmy kampanię dla niejednej firmy. Dopasujemy rodzaj strategii do charakteru firmy, starając się dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców w Łodzi i okolicach. Korzystamy z najnowocześniejszych, płatnych aplikacji i sprawdzonych metod, a Ty będziesz miał dostęp do efektów 24h na dobę. U nas nie musisz czekać do końca miesiąca na zobaczenie postępów.