Content marketing zawładnął światem i social media, kocha go Google. Jest niezbędnym narzędziem marketingowym dla każdej firmy. Wprowadza biznes na lepszy poziom reklamy, takiej którą odbiorcy lubią i akceptują. Kończymy z nachalnymi bilbordami, wyskakującymi zewsząd plakatami i bezpośrednim narzucaniem klientowi swojego produktu. My robimy to z pomysłem i szerokim planem, a twój biznes zyskuje prawdziwą, zaangażowaną społeczność, która będzie go polecać innym. Nasze działania z zakresu content marketingu dla firm Łodzi stworzą jego pozytywny wizerunek w oczach lokalnej społeczności i wyniosą go na poziom polecanego innym eksperta.
Czym jest content marketing
Content to po angielsku treść. Nie chodzi jednak o jakąkolwiek treść, jakiekolwiek posty na social media, czy wpisy na bloga, bo to potrafi zrobić każdy. Chodzi o treści wartościowe, merytoryczne, edukacyjne, wnoszące coś ciekawego do życia i wiedzy odbiorcy. Jednocześnie nie reklamujące bezpośrednio Twojego produktu lub usługi, nie krzyczące zewsząd “kup to”. Dzięki tym aspektom treść będzie angażująca, często komentowana i przekazywana dalej tworząc tym samym reklamę z dobrym wizerunkiem marki. Są to działania około sprzedażowe, nie sprawiają, że ludzie od razu kupią dany produkt lub usługę. Długofalowym efektem content marketingu jest pozytywny wizerunek i zaangażowaną społeczność podnoszą tę sprzedaż.
W wąskiej definicji to po prostu treści tworzone dla Twojej firmy, w szerokiej zaś również komentarze, grafiki, wypowiedzi. Wszystko to definiuje Twoją firmę, tworzy jej rozpoznawalność i wartość.
Dla firm z Łodzi content marketing jest niezwykle ważny, bo sprzedaje ona usługę określonej grupie odbiorców mieszkającej w danym miejscu. Muszą Cię polubić, poznać ludzką twarz Twojej firmy i uznać ją za autorytet w danej dziedzinie. Wszystko po to by stworzyć z nią więź, co jest tak ważne w tworzeniu lokalnego biznesu.
Inbound marketing i marketing wirusowy
Marketing wirusowy brzmi jak przesyłanie sobie łańcuszków ze spamem, ale nim nie jest! Powiązany z inbound marketingiem pomaga rozwijać Twoją firmę w sposób nienarzucający się i naturalny.
Inbound marketing stoi w opozycji do agresywnej reklamy, która zarzuca odbiorcę ciągłymi pustymi treściami zachęcającymi do zakupu produktu lub usługi. Tu jednak odbiorca sam znajduje Twoje treści np na blogach branżowych, social media lub wyraża na nie zgodę np poprzez subskrypcje, newsletter. Nic na siłę.
Jeśli treści są ciekawe i angażujące ludzie przekazują je dalej, co z kolei działa na zasadzie marketingu wirusowego. Użytkownicy sami rozprzestrzeniają treści poprzez tzw. “szerowanie” ich dodatkowo komentują je i powstają tam ciekawe dyskusje co generuje duży ruch i zaangażowanie. Im więcej osób podaje je dalej u siebie na kanałach social media, większy rozgłos firmie to daje. Jednak przekazywanie ich jest dobrowolne. To my musimy stworzyć treści tak interesujące, że inni będą chcieli o nich mówić.
Content marketing w Łodzi i okolicach będzie docierał z angażującym treściami do odbiorców w danym obszarze, a także budował wizerunek firmy na grupach lokalnych w Łodzi. Tam zadziała także marketing szeptany. Społeczność lokalna mimo, że mniejsza ma duże możliwości przekazywania sobie, czy to na social media, czy z ust do ust, informacji o usługach z których byli zadowoleni.
Content marketing dla firm – wewnętrzny i zewnętrzny
Dla Twoje firmy w Łodzi będziemy prowadzić działania marketingowe z podziałem na wewnętrzne i zewnętrzne.
Wewnętrzne dosłownie dzieją się w środku twojej strony. Wpisy na bloga, aktualności, opisy produktów w sklepie pozwalające pozycjonować stronę w Google i wiele innych.
Zewnętrzne działania content marketingowe natomiast dzieją się w social media i mediach z Łodzi i okolic. Media lokalne takie jak portale internetowe, fora i grupy świetnie działają i zrzeszają dużo osób z okolicy poszukujących mniejszych firm i usługodawców. Nie wolno ich bagatelizować na rzecz np działań na Facebooku.
Analityka rynku w content marketingu
Zanim w ogóle zaczniemy tworzyć dla Ciebie plan działania content marketingu robimy szeroko zakrojoną analizę rynku w Łodzi i okolicach. Chcemy wiedzieć wszystko o Twoich odbiorcach i o tych, którzy mogliby nimi być.
Próbujemy dowiedzieć się:
- Kto szuka informacji o Twoim produkcie lub usłudze,
- Jakie to są informacje,
- Czym ci użytkownicy się interesują, jakie mają hobby, charakter.
Potem na podstawie wykonanej analiz zabieramy się za tworzenie scenariusza. Robimy plan na wartościowy content marketing. Nasze treści wnoszą coś do komunikacji z użytkownikiem, dają im praktyczne rozwiązania, odpowiadają pośrednio i bezpośrednio na pytania, które zadają szukając danego produktu lub usługi w Łodzi i okolicach.
Jakie dokładnie działania wchodzą w zakres content marketingu dla łódzkich firm?
Są to działania na Twojej stronie internetowej, między innymi:
- Wpisy na bloga, ciekawe, informatywne artykuły dotyczące zakresu Twoich usług.
- Dział newsów, nowych usług, zmian w firmie
- Newsletter
- Opisy produktów, które podniosą pozycjonowanie.
- Dział z referencjami i tzw testimonials od poprzednich, zadowolonych klientów
Działania na social media np na Facebooku, Instagramie, TikToku miedzy innymi:
- Regularne posty o ciekawej tematyce dotyczącej Twojej firmy w Łodzi i okolicach
- Angażujące grafiki dotyczące pośrednio Twojego biznesu
- Wpisy i stories angażujące ludzi do odpowiedzi, do dyskusji na dany temat z zakresu działalności Twojej branży.
- Grafiki, tutoriale, ebooki, podcasty
- Materiały edukacyjne, infografiki, rankingi.
- Prowadzenie grupy tematycznej lub udzielanie się na grupach z Łodzi i okolic
- Dobre treści o firmie w lokalnych mediach
I wiele innych zależnie od strategii dla danej firmy i jej profilu. Wszystko co musisz zrobić to napisać do nas lub zadzwonić. Na podstawie wywiadu przygotujemy ofertę działań content marketingowych i całej strategii, napiszemy scenariusz. A Ty możesz wszystko monitorować na bieżąco, bez czekania przez miesiąc na efekty. Pamiętaj jednak, że działania content marketingowe podnoszą sprzedaż często pośrednio i efektów nie widać od razu. Są nimi jednak widoczna bardziej zaangażowana społeczność, więcej subskrybentów, komentarzy, większe zaangażowanie, które przełożą się wkrótce na wzrost dochodów.